fredag 13 december 2013

Happy Birthday!

Ja, idag blev man 23. Jag är så sjuk att jag nästan är sängliggandes men ska resa iväg till min hemstad imorgon för ännu mer firande.

Idag är det fredag den 13 december, med andra ord Lucia här i Sverige. En av våra högtidsdagar då vi firar en flicka som för länge sedan tog hand om sin sjuka mor samtidigt som folket i byn trodde att hon var en häxa och försökte döda henne. Legenden, eller myten, är att de inte kunde göra det först, på grund av att hon skyddades av en osynlig mur som till slut gav vika.





Det blev minitårtor och lite lussekatter till bakning i onsdags och torsdags.


Nu är jag helt slut och ska äntligen få bädda ner mig i min älskade säng.
Godnatt allihopa och trevlig fortsatt Lucia!

(Tack till min älskade sambo som gjorde min dag helt underbar!)

1 kommentar: