onsdag 11 juni 2014

Mario Maker

Nu har de flesta av oss hunnit smälta allt som sades på E3. Själv återhämtar jag mig lite fortfarande efter Nintendos många avslöjanden och nya otroliga spel.

Det spel som både förvånade mig mest och som jag blev totalt förälskad i var Mario Maker - ett spel där man får skapa sina egna banor, ändra saker nästan hur mycket man vill, lägga till fiender efter sin egen smak, men det bästa av allt: Man kan ändra grafik! Vill man ha 8-bitars eller så nytt så som möjligt så är det bara att fixa det.
Jag har ännu inget Wii U men nu är det bara en tidsfråga då Nintendo kom med nya fantastiska spel, NFC-chipfigurer, Mii-ändringar så att man kan skapa sin egen Mii efter utseende OCH specialkunskaper och personlighet.

Det sämsta var nog alla sportspel. Så otroligt usla och det är bara samma spel om och om igen. Folk som klagar på Call of Duty har tydligen inte hört eller sett Fifa, NHL och Madden (listan fortsätter ganska långt).

Vilket var ert sämsta respektive favoritspel från det här årets E3?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar